Browsing Facultad de Ingeniería by Issue Date
Now showing items 1-6 of 6
-
What do our children read about? Affect analysis of Chilean school texts
(2015)We present a study of the affective character of 1st to 8th year Chilean school texts, to which we applied lexicon-based affect analysis techniques to identify 6 basic emotions (anger, sadness, fear, disgust, surprise and ... -
Aprendizaje servicio en Ingeniería Civil de la UCSC: Experiencia del curso de topografía
(2015)Este artículo describe la experiencia de incorporar la metodología de aprendizaje servicio en el curso de Topografía de la carrera de Ingeniería Civil, en el marco de una renovación curricular basada en el Modelo Formativo ... -
Aprendizaje servicio aplicado a la gestión de desastres en establecimientos educacionales municipales
(2017)Este trabajo presenta una experiencia de educación en ingeniería orientada a la prevención de desastres, a través de la revisión y adecuación de los planes integrales de seguridad escolar en tres establecimientos educacionales ... -
Is news really pessimistic? sentiment analysis of Chilean online newspaper headlines
(2018)Objectives: This paper explores the popular belief that all news is bad news. Many claim not to read newspapers to avoid knowing about the worst of our society. We want tear down the myth by applying a Sentiment Analysis ... -
Resiliencia comunitaria y sentido de comunidad durante la respuesta y recuperación al terremoto-tsunami del año 2010, Talcahuano-Chile
(2018-01)La investigación, tiene entre sus objetivos, describir cómo se expresan las capacidades de afrontamiento de la resiliencia comunitaria en relación al sentido de comunidad en trece familias de la comuna de Talcahuano-Chile, ... -
A methodological approach to improve the performance in operating room management
(2020-03-04)This research seeks to improve the service quality provided in Operating Rooms through a Key Performance Indicators (KPI) system based on the analysis of processes and resources used in three surgical units in Chile. This ...